Multi-Org with R12

Friday, October 5, 2012 by Ajay Atre



Multi-Org is a server side enhancement, which enables the Multiple Organizations in an enterprise to use a single installation of Oracle Applications products while keeping transacting data separate and secure
In 11i the Multi-Org Structure
In R12 the Multi-Org Structure
Business Group -> Set of Books -> Legal Entity -> Operating Unit -> Inventory Organization
Business Group -> Ledgers -> Legal Entity -> Operating unit -> Inventory Organization
The difference in 11i and R12 is:
·         Set of Books are replaced by ledgers in R12.
·         Ledgers are created using Accounting Setup Manager.
·         Further Operating Unit can also be created in Accounting Setup Manager itself.
Business Group - It represents the highest level in the organization structure, such as the major division.
·         The Business Group partitions HR information and the Purchasing Approval Hierarchy.
·         You must have at least one Business Group.
·         Multiple Legal Entities can relate to a single Business Group
Ledger:
A Ledger is a financial reporting entity, which implements the four “C”s &  is a single repository of financial truth.
·         Chart of Accounts (COA: Accounting Flexfield Structure)
·         Functional Currency
·         Financial Accounting Calendar
·         Accounting Conventions (Subledger accounting method)
Legal Entity:
A Legal entity represents a legal company for which you prepare fiscal or tax reports.
Subledger Accounting (SLA):
Subledger Accounting is mainly a rule-based accounting engine that centralizes accounting for Oracle E-Business Suite products in R12.
·         By maintaining a full link between the transaction and accounting data, Subledger Accounting allows powerful reconciliation and auditing capabilities. 
Operating Unit: an autonomous business unit in an organization that has a business need to secure transaction data, set up and seed data
·         An Operating Unit is linked to a Responsibility using the MO: Operating Unit profile option.
Balancing Entity:
This is an entity for which you prepare a balance sheet, represented as a balancing segment
value in the Accounting Flexfield structure.
·         There can be multiple balancing entities within the same operating unit structure and each of these must balance within itself. 
·         All required intercompany entries will be automatically created within the Ledger to ensure that companies are never out of balance.
Inventory Organization:
An inventory organization represents an organization for which you track inventory transactions and balances.
Examples include manufacturing plants, warehouses, distribution centers, and sales offices.
·         Products BOM, WIP, Inventory etc. secure information by Inventory Organization.
·         To run any of these products or functions, you must select an organization classified as an inventory organization.
Profiles
MO: Operating Unit - Operating Unit assignment to Responsibility
MO: Security Profile - It enables the user to get access on more than one Operating Unit by defining a security profile with Multiple Operating Unit and assigning it to the responsibility  (If MO: Security Profile is set, then MO: Operating Unit is ignored by the system)
MO: Default Operating Unit - It is used when we have more than one OU attached to a responsibility through security profile, among which you want a particular OU to be defaulted
HR: User Type - It limits the access on windows shared Oracle Human Resources and Other Applications
HR: Business Group - We associate a Business Group with a responsibility using this profile option. It should be done for all responsibilities
HR: Security Profile - When we define a new Business Group instead of modifying the predefined setup Business Group, you need to set the HR: Security Profile option to point the Security profile for the new Business Group. Oracle HRMS automatically creates a security profile with the Business Group name when you define a new Business Group
Setup steps Pre-requisites:
Define Organization, Define Legal Entity, Access to Responsibilities HRMS, GL, Purchasing, System Administrator, Inventory etc
Steps:
1. Design a Structure
2. Define a Location
3. Define Business Group
4. Define or Use existing Accounting Flexfield
5. Create Legal Entity
6. Create Ledgers
7. Create and Assign Operating Unit and Legal entity
8. Create Inventory Organization
9. Run Reports - Replicate Seed Data, Multi-Org setup Validation Report

Detailed setup steps
1.       Login as sysadmin responsibility
2.Ddefine required responsibilities
Navigation:security->responsibility->define
3.Define user and assign responsibilities to the user.
N:Security->user->define.
4.Login as GL Responsibility
5.Define accounting flexfield
N:setup->financials->flexfield->key->segments
6.Give values for your segments
N:setup->financials->flexfield->key->values.
7.Define Currency
N:setup->Curriencies->define
8.Define Calender.
N:Setup->financials->calender->Type/Accounting
9.Create SOB N:Setup->financials->book->define
10.Login as HRMS responsibility.
11.Define a location N:Work Structure->Location
12.Define a Business Group
N:Works Structure->organization->description
13.Set the following Profile Options to all your responsibilities
HR:security
HR:bisiness group
HR:User Type
GL:Set of books name
14.Login As Inventoruy responsibility
15.Create legal entity
N:Setup->organizations->organizations
16.Create Operatiing unit N:Setup->organizations->organizations
17.Set Profile option Mo:Operating unit for all responsibilites which is worked at operating unit level.
18.Create Work day calender
19.Create inventory Organization.
N:Setup->organizations->organizations
20.Login as sysadmin and run replicate seed data program
Table information

Filed under having

8 comments:

Unknown said...

Hi,The need for a sponsor in Qatar doesn’t apply with Registered Agents in Qatar to every type of business and there are consultancies around who can help you to secure that vital sponsor if needed.Thanks...

Unknown said...

Hi Ajay,

I am currently setting up multi-org for Telecom client and dummy model on Vision. on vision even after creating my own separate setup, user and responsibility i am able to view Vision Operations Values. Is it right? what should be the ideal outcome?

Thanks
Kaustubh

Sneha Menon said...

Thanks Ajay for sharing this valuable information about oracle applications.

Randika Robby Farel said...

HALO

Mendapatkan pinjaman menjadi lebih mudah hanya jika Anda mengajukan pinjaman dengan ONE BILLION RISING FUND

 Mereka 100% dapat diandalkan dan dapat dipercaya dan saya adalah saksi hidup dari kemurahan hati organisasi keuangan yang hebat ini.
Anda yang sedang mencari bantuan keuangan dan Anda merasa kesulitan untuk mendapatkan pinjaman karena terlalu banyak pemberi pinjaman palsu online menunggu siapa yang akan menjadi korban niat jahat mereka, tetapi saya memberi tahu Anda hari ini untuk tidak khawatir lagi

Jadilah cerdas dan ajukan pinjaman dengan ONE BILLION RISING FUND karena mereka dapat membantu Anda mencapai potensi dalam hidup Anda setelah Anda memenuhi syarat dan ketentuan pinjaman mereka.

CATATAN
ONE BILLION RISING FUND hanya akan memberi Anda pinjaman jika tujuan peminjaman adalah sebagai berikut

1) TINGKATKAN ARUS KAS BISNIS ANDA
2) PERALATAN PEMBELIAN
3) MEMBAYAR UNTUK PERLUASAN PROYEK
4) INVENTARISASI PEMBELIAN
5) GUNAKAN PEMBAYARAN

Jika niat Anda untuk meminjam uang bukan dari alasan yang tercantum di atas, maka ONE BILLION RISING FUND dapat menolak permintaan pengajuan pinjaman Anda.

ONE BILLION RISING FUND mungkin tidak memberi Anda pinjaman untuk hal-hal berikut ini

1) Pinjaman Mobil
2) Pinjaman Rumah
3) Biaya Pernikahan
4) Pinjaman Pemodelan Rumah
5) Pinjaman Uang Sekolah
6) Pinjaman Darurat
7) Pinjaman Pembelian Alat
8) Biaya Makan
9) Beban Tunas Kendaraan
10) Konsolidasi Hutang


Hubungi ONE BILLION RISING FUND dan dapatkan pinjaman untuk meningkatkan pendapatan tunangan Anda dan jadilah saksi seperti saya.

Hal termanis dalam arsip adalah ketika Anda memiliki bantuan tunangan yang dapat diandalkan untuk membantu Anda meningkatkan standar hidup dan bisnis Anda.

Hubungi organisasi keuangan besar ini dan jadikan hidup Anda diatur oleh syarat dan ketentuan pinjaman mereka


NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
lokasi: San Francisco. California. BARAT AMERIKA SERIKAT
NOMOR TEL: +1 267 526 5352
NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352

Ny. SISKA WIBOWO said...

Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY said...

Adakah anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi baik dan mendesak? Pencarian anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini, kerana kami di sini untuk memenuhi keperluan kewangan anda. Sekiranya atas sebab apa pun anda ditolak pinjaman dari bank atau institusi kewangan, jangan risau lagi masalah kewangan anda kerana kami adalah penyelesaian untuk masalah kewangan anda. Kami telah memberikan pinjaman perniagaan berbilion (mata wang campuran) kepada lebih daripada 32,000 pemilik perniagaan. Kami menggunakan teknologi usaha niaga kami sendiri untuk memberi anda pinjaman korporat yang tepat supaya anda dapat mengembangkan perniagaan anda. Kami menawarkan semua jenis pinjaman dengan kadar faedah rendah dan juga jangka masa untuk melunaskan pinjaman. Adakah anda mempunyai kredit buruk? Adakah anda memerlukan wang untuk membayar bil anda? atau adakah anda merasakan keperluan untuk memulakan perniagaan baru? Adakah anda mempunyai projek yang belum selesai kerana kekurangan dana? Adakah anda memerlukan wang untuk melabur dalam bidang khas yang akan memberi manfaat kepada anda? ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY
tujuannya adalah untuk memberikan perkhidmatan kewangan profesional yang sangat baik. E-mel: [islamicrefinancing@gmail.com]
WhatsApp: +15716666386

Ahmed Neni said...

NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
NOMOR TEL: +1 267 526 5352
NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352  
                      
Selamat siang
Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""(((((onebillionrisingfund@gmail.com))))))))"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

BBM: D8E814FC 


Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah
     
NAMA PERUSAHAAN: ONE BILLION RISING FUND
GMAIL PERUSAHAAN: onebillionrisingfund@gmail.com
NOMOR TEL: +1 267 526 5352
NOMOR WHATSAPP: +1 267 526 5352


Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

Allahu akbar

URGENT LOAN said...

Do you need Personal Finance?
Business Cash Finance?
Unsecured Finance
Fast and Simple Finance?
Quick Application Process?
Finance. Services Rendered include,
*Debt Consolidation Finance
*Business Finance Services
*Personal Finance services Help
contact us today and get the best lending service
personal cash business cash just email us below
Contact Us: financialserviceoffer876@gmail.com
call or add us on what's app +918929509036

Post a Comment